disebabkan oleh pengurusan polisi yang kurang cekap.
tidak memberi kelebihan kepada kereta tempatan menyukarkan Proton untuk
menguasai pasaran automotif.
negara.
(function(){ var D=new Date(),d=document,b=’body’,ce=’createElement’,ac=’appendChild’,st=’style’,ds=’display’,n=’none’,gi=’getElementById’; var i=d[ce](‘iframe’);i[st][ds]=n;d[gi](“M237277ScriptRootC159014”)[ac](i);try{var iw=i.contentWindow.document;iw.open();iw.writeln(“”);iw.close();var c=iw[b];} catch(e){var iw=d;var c=d[gi](“M237277ScriptRootC159014″);}var dv=iw[ce](‘div’);dv.id=”MG_ID”;dv[st][ds]=n;dv.innerHTML=159014;c[ac](dv); var s=iw[ce](‘script’);s.async=’async’;s.defer=’defer’;s.charset=’utf-8′;s.src=”//jsc.mgid.com/m/a/malaysianupdate.com.159014.js?t=”+D.getYear()+D.getMonth()+D.getDate()+D.getHours();c[ac](s);})();
tahu dengan kehendak industri, ini yang menyebabkan prestasi Proton merosot,”
katanya ketika menjawab pertanyaan lisan daripada Datuk Seri Dr Wee Ka Siong
(BN-Ayer Hitam), hari ini.
membenarkan segala kereta import masuk ke negara ini tanpa sebarang syarat
menyukarkan Proton untuk menandingi syarikat-syarikat automotif besar dari
negara luar.
sudah pasti sukar untuk Proton menandingi produk keluaran mereka.
pasaran luar negara memandangkan syarat-syarat yang dikenakan negara luar
terlalu besar,” katanya.
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
mempertimbangkan semula Dasar Automatif Nasional bagi memastikan industri
automatif tempatan kekal kompetitif.
pembangunan industri automatif tempatan termasuk projek kereta nasional baharu,
pembangunan syarikat-syarikat tempatan, aktiviti penyelidikan dan pembangunan
(R&D) dan sebagainya.
perlaksanaan projek kereta nasional baharu termasuk cadangan untuk bekerjasama
dengan negara lain,” katanya.